.

Rain Man

Yönetmen: Barry Lavinson

           Otizm konusunu çok iyi anlatan zamansız bir film. Özellikle Dustin Hoffman, gerçek anlamda bir otizmli nasıl davranır empati kurmuş ve iyi bir oyunculuk sergilemiş. Uyumsuz bir otistik birey olarak Raymond ( Dustin Hoffman), Los Angeles’da kardeşi Charli’nin ( Tom Cruise), maddi hayata düşkünlüğünden farklı olarak hayatın temel akışına uyum sağlayamayan ancak farklı konularda Deha denebilecek özelliklere sahiptir. Kurnazlık, stratejik davranma gibi Kapitalist normların dışında ne kadar ötekileştirilmiş bireyi ise Raymond; Charli de kapitalist işleyiş kurallarıyla uyumlu, kardeşini kurnazca kandırmayı bile düşünen Las Vegas’daki kumarhanelerde onun Dahi yeteneklerinden yararlanmaya çalışan Kapitalist Liberal bir tiplemedir. Ancak Babalarının ölümüyle bir araya gelmek zorundalıkları, zamanla bir arada oluşlarının etkileşimi sonucunda Charli’de  kendi çocukluğunun bireysel tarihine bir dönüş ve Raymond’u anlamaya çalışma yönünde insani bağlamda değişiklikler oluşabilecektir.

*Otizmli çocuklarla çalıştığım Okullarda karşıma çıktı. Bu konuda yeterince gözlem ve çalışma yürüttüm. Neler yapılması uygundur ebeveynler olarak ve öğretmenler olarak ;
*Okullarda uygulanan Kaynaştırma Rehberlik Programı kapsamında değerlendirilmesi gerekiyor. Bu durumun görmezlikten gelinmesi ve çocuğa ısrarla diğer çocuklardan beklenen davranış tarzını beklemek çocuğa fayda sağlamayacaktır.
*Otizm tanısı konmuş bireyin yetenekleri, gelişim süreci takip edilmeli. Bu konuyla ilgili Sınıf Öğretmeni, Aile, Okul Rehberlik Birimi, Rehberlik Araştırma Merkezi işbirligi yapmak durumundadır.
*Çocuğa uygun gelişimsel özellikleri dikkate alınarak bireyselleştirilmiş, sadece Ona özgü bir program uygulanmalıdır. Bu programda yaşıtlarının gelişim özellikleri beklenmemeli ve diğer öğrencilerle kıyaslanmamalıdır.
*Otizmli bireylerde sanat ve spor mutlaka programında olmalı. Bedensel enerjisini üretken kılması gerekiyor. Belki bir sanat dalında örneğin resimde ya da bateri, piyano çalmakta başarılı bir Deha olabilir ya da başarılı bir Basketbol oyuncusu olabilir.
*Okul ortamında bireysel gelişimi desteklenmelidir. Olumlu motive edici bir şekilde yaklaşılmalıdır. Öğrencinin bireysel başarılarının sanatta yada sporda kutlanması ve teşvik edilmesi gerekiyorki, bu alanda tökezlemeden özgüven ve kimlik oluşum süreci sağlıklı olabilsin. Kurallar onun uygulayabileceği standartlarda olmalıdır. Israrla çocuğun tepkilerini diğer çocuklarla rekabet haline getirmemek ve sadece kendisi olabilme potansiyelini olumlu desteklerle güçlendirmek sağlıklı ve üretken bir birey olmasını sağlayacaktır. Öğrencinin hangi alanda motive ve üretken olduğunu gözlemlemek sorumluluğu en çok birlikte aynı ortamda olduğu Sınıf Öğretmeni, Anne ve Babası bunu yapabilir. Bu gözlemlerini doğal bir şekilde yaptıktan sonra da gelişimsel yönleri not alınıp bu konuda Rehberlik Birimi ve Rehberlik Araştırma Merkezinin yönergeleri doğrultusunda hareket edebilirler.

***Metnin ilk oluşum zamanı 02.04.2021 tarihinde instagram sayfam olan varoluşumegitimdankoçluk sayfasındadır.

 


Yorumlar

Tüm zamanlar